Smarter People Through Interactive Digital Entertainment Resources

Smarter People through Interactive Digital Entertainment Resources

La vida més enllà de la pantalla: creació de coneixement, oci i comunicació a Internet


Spider participa al curs d'estiu La vida més enllà de la pantalla: creació de coneixement, oci i comunicació a Internet amb una sessió que porta per títol La vida més enllà de la pantalla: els mons virtuals el 2/07/2008 a les 09:30 h a l'Edifici Històric de la Universitat de Barcelona.

Programa del curs:
L’objectiu d’aquesta sessió és analitzar l’evolució dels mons virtuals des de la creació dels jocs de rol fins a l’evolució de Second Life. Es tracta d’una aproximació diversa que ajudi a entendre el fenomen de les relacions socials a través dels jocs, la interacció i la comunicació en la virtualitat i les possibilitats formatives d’aquestes eines.

1. Societat i educació 2.0. Un context
a. Digital Natives/Growing up digital
b. Educació: el Constructivisme educatiu, l’aprenentatge col·laboratiu/participatiu i el coneixement/significat distribuït
c. La societat digital i el pes de la comunitat

2. Del joc tradicional al concepte de Web 2.0.
Una explicació sobre el concepte de comunitat/xarxes socials i la potencialitat de la virtualitat en la construcció d’una comunitat d’aprenentatge.
a. Del joc tradicional al (video)joc
b. Jocs de rol i els MMOs. EverQuest i World of Warcraft com a exemples
c. Un mapa del concepte Web 2.0.
Interacció i comunicació en la virtualitat
i. Second Life
ii. Podcast Blogs/Seesmic
iii. Twiter, del.icio.us ...

3. Anàlisi de propostes educatives